Prilikom pisanja tekstova za objave, pojavljuje se nekoliko grešaka:
- Kod nabrajanja pozitivnih iskustava greškom dodajemo “ali”, baš kako je i gore na primeru. “Ali” se koristi kod suprotnih svojstava. Recimo “Uštedeće Vam vreme, ali ne i novac”. Kada su oba svojstva na istoj strani, “ali” izbacujemo, pa bi tako na gornjem primeru to glasilo “Uštedite vreme i novac”.
- Opisujući pozitivna svojstva, greškom koristimo negaciju. Npr “Korišćenjem xy proizvoda nećete izgubiti novac”.
Umesto negacije, koristite pozitivan podsticaj. Npr “Korišćenjem xy proizvoda uštedećete novac”. - Koristimo “ja pa ja” i opšte, nerelevantne opise. “Ja sam oduševljena xy proizvodom. Ovo je najbolji proizvod”
Čitaoce interesuje kako će proizvod uticati na njih, a ne kako je uticao na pisca. Takođe, to da li je “najbolji i najlepši” nije na piscu da sugeriše. Umesto prideva najbolji i najlepši istaći pozitivna svojstva “ergonomski, user friendly, estetski upečatljiv…” - Grešakom koristimo reč najkvalitetniji.
Nešto je ili kvalitetno ili nije kvalitetno, ne postoji gradacija “najkvalitetniji”. I opet, nije na piscu da kaže da li je nešto kvalitetno ili ne, već je to na korisnicima da kažu u testimonijalima. - Pišemo jezikom iz branše, umesto narodskim jezikom. Potencijalni kupac često je potpuni nepoznavalac xy proizvoda/usluge, s toga je važno objavu napisati u maniru jednostavnosti. Npr, tekst objave se zapravo zove “copy” (copywriting je pisanje promotivno prodajnih tekstova, otuda, kažemo u nekom poluprevodu da je copywriting pisanje copy-ja). Na početku ove objave nisam napisala “prilikom pisanja copy-ja” već sam napisala “prilikom pisanja tekstova” kako bi poentu razumeli i oni koji nisu iz sfere kreiranja sadržaja, a ipak pišu tekstove za svoje proizvode ili usluge.