DIGITALNO SUTRA – Josip Bošnjaković

Digitalno sutra, serijal koji će vam predstaviti mlade ljude koji su uspeli da informacione tehnologije i društvene mreže u okviru njih, iskoriste u svrhu propagiranja dobrih vrednosti, i pozitivnih primera iz sveta preduzetništva.

Naš sagovornik, Josip Bošnjaković, NLP master trener, vlasnik kompanije Bridge Communications iz Novog Sada.

Koje su to najtraženije radionice od strane polaznika?

Ciljevi su nešto što je fokus, zatim prodaja i liderski treninzi. Uverenja mogu da nam pomognu ili da nas limitiraju. Kroz naše edukacije dajemo alate i uputstva kojima polaznici mogu da izazovu svoja uverenja i postave ih tako da im pomognu u dostizanju određenih ciljeva, koji mogu biti lični, profesionalni … da budu bolji prodavci, bolji lideri, ili da im pomognu u bilo kom segmentu koji je njima važan. Tako mogu da postave i ciljeve u partnerskom odnosu, roditeljstvu. Naš pristup na edukacijama je takav da svi alati kojima polaznici ovladaju, mogu biti korišćeni u različitim oblastima života. Na taj način jačamo sebe i izvesno je da će doći do željene promene.

Dosta se bavite verbalnom i neverbalnom komunikacijom. Sa kojim izazovima se polaznici najčešće susreću kada je komunikacija u pitanju?

Komunikacija je osnova svega i od komunikacije se uvek kreće. U tom smislu važno je da prvo razumemo sebe. Tek kada interno budemo usaglašeni sami sa sobom, možemo da unapredimo veštinu komunikacije sa drugim ljudima. Ljudi često žele da upravljaju drugima, ali prvo moraju da nauče da kontrolišu sebe.

Putem društvenih mreža uglavnom komuniciramo fotografijama i pisanom reči, gde sagovornik ne može da čuje tonalitet našeg glasa, vidi govor našeg tela, oseti energiju koju nosimo … na koji način tada možemo da iskoristimo alate koje smo naučili kroz NLP?

NLP je skraćenica za neuro lingvističko programiranje. Kada dobro ovladamo NLP procesima, onda ćemo moći i pisanu reč da prenesemo na način da poruka bude pravilno shvaćena. Isto je i sa slikama kojima komuniciramo. NLP je veoma uticao i na polje koje se zove Neuro marketing. Velike svetske kompanije koriste ovaj segment marketinga kako bi konstruisali poruke koje njihovi kupci razumeju na podsvesnom nivou. Naša podsvest je puno pametnija, i ona, zapravo, odlučuje za nas.

Selfi era… Da li smatrate da je eksplozija selfi fotografija posledica samoživosti koja je nastala u društvu, ili je potpuno suprotno, odraz nesigurnosti gde se uz pomoć filtera predstavljamo boljima nego što jesmo?

Selfi era je svakako jedna vrsta self-marketinga, gde se predstavljamo u boljem svetlu i kreiramo svojevrsnu iluziju. Međutim, to je nešto što se događa u svim segmentima života. Daću primer, jedna kompanija može da ima odlično uređene društvene mreže, profesionalan sajt, lepo opremljen prostor i kancelarije, i to je ono što drugi vide. Ono što se ne vidi, jeste da iza svega stoji čitava mašinerija, koja se neretko bori i sa lošim danima, padom prodaje i slično. Tada je važno zapamtiti da cilj nije odredište, već putovanje, sa svim svojim usponima i padovima.
Ipak, voleo bih da posebno mladima skrenemo pažnju da budu oprezni sa percepcijom selfija, jer mogu da posegnu za nečim što im je stvorilo iluziju savršenstva, a potom da se razočaraju.

Da li su pripadnici omladine takođe polaznici Vaših edukacija, ili su edukacije ipak rezervisane za zreliju dob?

Izdvojio bih grupu kojoj pripadaju ljudi od 30 do 50 godina, ali imali smo i mlađih polaznika. Dosta sarađujemo sa studentskim organizacijama neprofitnog karaktera, gde se trudimo da omladinu upoznamo sa temama koje do tada nisu imali prilike da izučavaju. Pre dve godine sam napisao svoju drugu knjigu „Promeni pravila igre“, u kojoj je jedna od ključnih stvari koju sam napisao „Proverite da li su vaši ciljevi zaista vaši.“ Često nesvesno, pod uticajem okoline i situacija, da tako kažem „pokupimo“ ciljeve za koje smatramo da su nam važni, a zapravo nisu deo nas. Kako sazrevamo, svesniji smo šta su lično naši ciljevi, i polako otpuštamo one pokupljene. Zato je moj savet da ljudi, naročito mladi ljudi, dobro se zagledaju u sebe i osveste šta je to što je njima zaista važno. Kada to uspeju da osveste, od svakog posla će moći da naprave zabavu.

Josipe, hvala na razgovoru!

Instagram: https://www.instagram.com/brimmunication/

Projekat „Digitalno sutra“ sufinansiran je sredstvima Gradske uprave za kulturu Grada Novog Sada. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Pročitajte još…

Nema pronađenih rezultata

Stranica koju ste tražili nije pronađena. Pokušajte da suzite pretragu, ili koristite navigaciju iznad kako biste pronašli objavu.